Tid & Tendenser

Home / Udgivelser / Tid & Tendenser

Verdens mest innovative virksomheder de seneste 10 årsoulaima_01_2016-1

TID&TENDENSER, januar 2016, #01


Soulaima Gourani inspirerer med korte fortællinger fra nogle af de mest innovative virksomheder gennem de seneste 10 år. Virksomhederne er udvalgt efter deres evne til at forme fremtiden, drømme, udfordre det eksisterende og stimulere vores hjerne til at tænke i helt nye baner – og så selvsagt også deres evne til at tjene penge.

De seks ting vi frygter mest

TID&TENDENSER, september 2014, #03


Frygt styrer vores handlinger og sætter enorme begrænsninger for, at vi kan leve livet til fulde og udleve vores sande potentiale. Vi er som mennesker underlagt seks grundlæggende ting, som vi frygter, og du skal have en klar strategi, så du undgår at ligge under for dem.

Mennesket er ikke rationelt – PUNKTUM!

TID&TENDENSER, oktober 2013, 18. årgang #05


Man skulle tro, at mennesker, især veluddannede og oplyste mennesker, er rationelle og forstår at træffe gode beslutninger. Men nej! Fordomme er menneskets hjælp til at undgå tvetydighed og til at træffe svære beslutninger.

Ledelsestrend, Vi Bliver Kun Dummere

April 2013, Tid & Tendenser, af Soulaima Gourani


“Del din viden, og du bliver klogere”. I denne artikel af Soulaima fortæller hun, at vi skal dele vores viden på arbejdspladsen, før den har værdi. Vi skal kunne arbejde i fællesskaber, kunne indgå i i komplekse sammenhænge og ikke mindst besidde faglig kernekompetence.

Fra fravær til nærvær – at brænde uden at brænde ud

8. december 2011, TID & tendenser ©, af Soulaima Gourani


Samfund og virksomheder er interesseret i at få mest mulig ud af vores menneskelige ressourcer – og her bliver arbejdslivsbalancen afgørende i de kommende år. Fremtidens lønmodtagere vil være meget optaget af balancen mellem arbejdsliv og privatliv. Dette er en direkte konsekvens af vores privilegerede status som et velstillet land.

Fra IQ til EQ

maj 2011, TID & tendenser, af Soulaima Gourani


Før i tiden mente man, at et højt karakter-gennemsnit var en sikker vej til en succesfuld karriere. Sådan er det ikke længere – nu kan en høj IQ tværtimod blive opfattet som en social belastning. Tidsånden sætter i stedet fokus på EQ, altså den emotionelle intelligens. Virksomheder efterspørger i stigende grad folk med empatiske evner, intuition, selvindsigt og sociale færdigheder, siger Soulaima Gourani i denne artikel i Tid & Tendenser.

Fremtidens virksomheder har fokus på rummelighed, individualitet og mening

1. februar 2011, TID & tendenser ©, af Soulaima Gourani


Morgendagens vindere bliver de, som virkelig forstår at tilpasse organisationen til de unge, sådan at såvel struktur som adfærd passer til deres holdning til arbejde, liv og karriere. Problemet (ja, ikke udfordring – PROBLEMET) er bare, at mange af os ved alt for lidt om, hvad det er, de unge vil have. Ved du det? Formålet med denne artikel er at give dig indsigt i, hvordan de yngre generationer bliver tændt – og ikke ”tændt af”.

TID-tendenser-05-2010Salg & marketing version 3.0 – Løsningerne 2015

nr. 5 august 2010, TID & tendenser ©, PEJ-gruppen, af Soulaima Gourani


Fra ordrehåndterende salgsmaskine til kunde-involverende aktør. I anden del af Soulaim Gouranis artikel om salg og marketing i fremtiden, gives syv gode råd til, hvordan du skaber en fremtidssikret virksomhed.

Salg & Marketing, Udfordringerne 2015

4. juni 2010, Tid & Tendenser, af Soulaima Gourani


Dette er første del af Soulaima Gouranis artikel om salg og marketing i fremtiden. Du kan læse om de udfordring, som ligger i, at markedsføringsverdenen er forandret og aldrig bliver den samme igen. Løsningerne kan du læse i anden del.

TID-tendenser-01-2010Sådan ledes talenterne i livsstilsbrancherne

nr. 1 februar 2010, TID & tendenser ©, PEJ-gruppen, af Soulaima Gourani


I mange danske virksomheder er ledergruppen typisk sammensat af den ældre generation. Disse modne ledere betegner ofte de unge som dovne, zappere, illoyale, støjende og krævende. Men de er også de nye talenter! Vi har behov for energi, forventninger, teknologiske kundskaber, netværk og viden om hinanden.

Kontakt

Send os en mail og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Start typing and press Enter to search