Værdier

Home / Workshops / Værdier
“Få alle til at gå i samme retning”

 

Slut med smarte slogans og “punchlines”. Værdier er grundlæggende noget, der opstår i fællesskab med dem, som arbejder for og i virksomheden.

De fleste virksomheder har udtalte og positive værdier (slogans), de ønsker, alle medarbejdere lever efter. Ofte står ledelsen bag disse. Forskning viser, at værdier kun har en effekt, såfremt medarbejdere kan forstå dem og omsætte dem til konkrete handlinger i deres daglige virke.

Guruer (eksempelvis Tom Peters) har i mange år kommunikeret os værdien af stærke værdier. Dog føler mange, at deres virksomheder ikke har de rigtige værdier. De afspejler simpelthen ikke virkeligheden eller er ofte kun er fokuserede på økonomiske målsætninger.

Værdier er i deres sande natur basale, aktion-orienterede og nærværende leveregler, som alle I virksomheden forventes at leve op til.

Mange medarbejdere kender ikke eller kan ikke genkende virksomhedens udtalte værdier. Dette er en katastrofe, og kan have store økonomiske konsekvenser for en virksomhed. Eksempelvis skriver mange organisationer at de “sætter kunden/medarbejderen i fokus”. Men i virkeligheden oplever medarbejdere og kunder en helt anden situation. I virkeligheden bør værdier mere handle om, hvad der forventes af medarbejdere, ledere, aktionærer og samfund. Og de bør afspejle et (ambitiøst) formål, der er større end virksomheden selv.

Værdier driver ikke virksomheden, de driver dem som arbejder for og i virksomheden.

Formål:
Få kortlagt virksomhedens værdier så de afspejler virkeligheden.

Metode:
3 timers workshop og “hands on” med hele organisationen (størrelse spiller ingen rolle).

Effekt:
Intern ro og en klar fornemmelse fra virksomhedens medarbejdere om at blive taget alvorligt – og hermed en mere motiveret organisation.

Kontakt

Send os en mail og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Start typing and press Enter to search